Thursday, June 4, 2009

Chránená úprimnosť

Pred pár dňami sa rozpútala horlivá diskusia na môj rok starý satirický článoček "Šuňava vážne - nevážne" . Niekto milý si to všimol a začal búrlivo obhajovať všetko, čo som v článku spomínala. (zjavne nebolo celkom pochopené slovo "nevážne" v nadpise a niekto to zobral príliš osobne) Beriem. Kritika je potrebná a keby som sa jej bála, tak nedávam články na blog - vystavujúc ich prajníkom aj neprajníkom. Po niekoľkých anonymných reakciách (nejaký Michal a nejaká dáma) som poprosila diskutujúcich, aby sa pod svoje príspevky podpísali, aby bolo jasné, s kým vlastne hovorím. Od tej chvíle ticho. Sme úprimní, ale len keď sme chránení anonymitou. Ak sa treba postaviť za svoje názory a predstaviť vlastným menom, radšej čušíme. Konštruktívnu kritiku potrebujem, aby som sa mohla zlepšovať, ale za takúto ďakujem. Pripomína mi to anonymné donášanie za čias komunizmu. Ak si za svojimi názormi nechcete stáť, zrejme nemajú až takú hodnotu, akú by ste im chceli pripísať.

3 comments:

Anonymous said...

To akoze v jakej diskusii si videla ze ludia zverejnuju svoje osobne udaje (pokial viem meno je osobny udaj) Michal Ti musi stacit, ale aj tak, v reakciach nebolo nic za co by sa trebalo hanbit (pisem za svoje). Nikdy nezverejnujem meno, a nikdy nepisem veci za ktorymi by som si nestal. Internet je ale verejny priestor, a nepotrebujem aby kazdy kto si len tak po nom "brousuje" mal k dispozicii hoc len moje meno. Ak by mi to nevadilo, tak si vytvorim svoj vlastny blog, a tam umiestnim reakcie na tvoj clanok, a tebe dam len link. Nemyslis ? Ved ani po ulici nechodis s visackou . Sustred sa radsej na to preco vznikli reakcie tohoto typu a nefilozofuj.

Michal

Lucia Bérešová said...

no comment. Zase trafena hus zagagala.

Lucia Bérešová said...

OK, uznavam, premyslela som to, mas pravdu. Takze asi o dva tyzdne budem doma na par dni, ked ma stretnes, mozeme si to vydiskutovat osobne, aby neboli zverejnene nejake tvoje sukromne informacie. Pozor aj na telefonny zoznam, tiez je verejny.